Na co zwrócić uwagę realizując kampanie e-mail marketingowe w 2020 roku?

Biznes

W świetle tych znacznych liczb, znaczenie wiadomości e-mail w komunikacji z klientami staje się coraz ważniejsze, a przede wszystkim wykonanie optymalnej segmentacji odbiorców np. z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Nie trzeba, zgadywać, że aby wysłana wiadomość wyróżniała się spośród innych 332,999 … miliardów wiadomości, które są wysyłane codziennie do klientów, należy ciągle badać reakcje na przesłane wiadomości w kontekście dostarczalności, otwierania wiadomości jak również odpowiedzi na kreacje mailingowe. Należy zauważyć, iż trendem wszechobecnym w e-mail marketingu, jest personalizacja, dzięki której specjaliści od marketingu mogą zaangażować klientów w budowanie wizerunku marek jak również wesprzeć skutecznie sprzedaż.

Należy podkreślić, iż dopasowanie produktu do indywidualnych potrzeb klienta i personalizacja, same ze swojej natury zwiększają zaangażowanie klientów, wspierają rozwój głębszych relacji z nimi, a w efekcie końcowym skutkują wyższymi wynikami sprzedażowymi. Jest to możliwe w e-mailu poprzez oferowanie indywidualnych opcji w ramach standardowych frameworków. Standardy te ułatwiają komunikację pomiędzy nadawcami i odbiorcami oraz pozwalają, aby poczta elektroniczna była bardziej elastyczna i produktywna. „Email Just For You” reprezentuje znaczenie tej pożądanej indywidualności, ale także standardów jakości, które stanowią podstawę ewolucji poczty elektronicznej. Oto garść wskazówek jak wykorzystywać personalizację w e-mail marketingu w 2020 roku.

Wykorzystując platformy do automatyzacji marketingu takie jak https://dmsales.com/e-mail-marketing/ należy wykorzystać przede wszystkim szereg rozwiązań, które mogą sprawić, że komunikacja elektroniczna stanie się jeszcze bardziej indywidualna, istotna i angażująca. Patrząc w kryształową kulę średnio- i długoterminowej przyszłości, doświadczenia związane z pocztą elektroniczną są oczywiście trudniejsze do zdefiniowania. W perspektywie średnioterminowej może się zdarzyć, że poczta elektroniczna będzie w rzeczywistości tylko podstawową technologią, procesem przesyłania wiadomości dla ekscytujących wrażeń klientów. Być może w przyszłości nie będziemy mieli już nawet klienta poczty elektronicznej. Dane z e-maili będą nam dostarczane zgodnie z aktualnością i bezpośrednim znaczeniem przez asystentów SI (ang. Artificial Intelligence; sztuczna inteligencja), a nasze odpowiedzi będą raczej podyktowane niż wpisywane – obraz daleki od naszych obecnych doświadczeń poczty elektronicznej. Będziemy musieli jednak poczekać i zobaczyć co przyniesie przyszłość w e-marketingu i branży iT.

W niedalekiej przyszłości widzimy zaś, że granica między różnymi kanałami marketingowymi lub narzędziami marketingowymi ulega zatarciu. Na przykład, odbiorcy mogą komunikować się za pomocą e-maili tak, jakby znajdowali się na stronie internetowej. Obecnie trwają projekty pilotażowe w zakresie interaktywnej poczty elektronicznej. Zaletą dla nadawcy jest to, że może on zaoferować spersonalizowane doświadczenie bez konieczności logowania lub łączenia się użytkowników online, a interakcja i zaangażowanie odbiorcy jest znacznie lepsze. Użytkownicy mogą obejrzeć galerię zdjęć, napisać recenzje, eksperymentować z różnymi kolorami, a wszystko to bez opuszczania poczty elektronicznej, jak wyjaśnia Mark Robbins z firmy Salesforce w swoim wywiadzie na temat interaktywnej wiadomości. The future of email – Interactive-email

Jednym z projektów koncentrujących się na interaktywności w wiadomościach e-mail jest „Google AMP for Email”, uruchomiony na początku 2019 roku. Pozwala on na dynamiczną treść wiadomości e-mail i może robić świetne rzeczy, takie jak wprowadzanie do wiadomości e-mail danych w czasie rzeczywistym. Wracając do naszego urodzinowego e-maila, nadawca korzystający z AMP może zintegrować z tą wiadomością dane, takie jak dzisiejsza pogoda w moim rodzinnym mieście lub aktualna lokalizacja w czasie rzeczywistym. Jeśli pada obfity deszcz, ofertą urodzinową może być 50% zniżka na nową kurtkę przeciwdeszczową, natomiast jeśli jest słonecznie i 35°C, mogę dostać 50% zniżki na stroje kąpielowe. To sprawi, że niektóre rodzaje e-maili będą od razu bardziej interesujące dla odbiorcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *